Våra villkor är enkla, vi följer givetvis konsumentköplagen fullt ut. 
Alla våra produkter som vi säljer kan användas i Sverige. Leverans sker enbart inom Sverige.

1. Betalningsalternativ
2. Ångerrätt, öppet köp.

3. Leveranser
4. Reklamation
5. Garanti
6. Manualer
7. Köp och beställning
8. Personuppgifter
9. Dataskyddspolicy / integritetspolicy / GDPR

1. Betalningsalternativ
Vi erbjuder en rad olika betalningsalternativ.

  • Kreditkort, säker betalning genom Payson
  • Paypal, betalning direkt via Paypals server.
  • Förskottsbetalning via Plusgiro eller Bankgiro.
  • Förskottsbetalning via swish
  • Faktura via Payson
  • Direktbetalning via din Bank - Payson

Betalning med Payson. Använd Payson för att enkelt och tryggt betala till oss med VISA, MasterCard eller internetbank (Swedbank, Handelsbanken, SEB, Nordea och Danske Bank). Läs mer om Payson här: www.payson.se

Förskottsbetalning
Betala in slutsumman till :
Plusgiro : 11 72 70 -9
Bankgiro : 5630 - 7424
Swish : 123 231 4581
Som referens anger ni ert ordernummer. Kontrollera att Brantech System AB är mottagare.

Om PaysonFaktura
Vi erbjuder betalsättet ”PaysonFaktura” i samarbete med Payson AB.
Betalningsvillkor är 14 dagar och vid fakturaköp tillkommer en avgift om 19 kr. För att kunna beställa mot faktura måste Du ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet. Fakturan kommer att sändas separat med e-post till den e-postadress du anger vid köptillfället. Vid försenad betalning skickar vi en betalningspåminnelse varvid lagstadgad påminnelseavgift om för närvarande 60 kr tillkommer. Vi debiterar även dröjsmålsränta med 2 % per månad från fakturans förfallodag. Vid utebliven betalning lämnas ärendet till inkasso varvid lagstadgad inkassoavgift om för närvarande 180 kr tillkommer. Payson förbehåller sig rätten att i enskilt fall neka leverans och ompröva beställarens kreditvärdighet.

Information om pantsättning
Vid betalning med PaysonFaktura kommer fakturan att pantsättas till Payson och därefter till SVEA Ekonomi AB, 556489-2924.

2. Ångerrätt, öppet köp
Vi lämnar 30 dagars öppet köp enligt distans och hemförsäljningslagen (2005:59) om konsumentskydd vid distansavtal och hemförsäljningsavtal till konsumenter. Öppet köp gäller under förutsättning att varan är i väsentligt oförändrat skick, dvs du får undersöka den så att du ser att den är korrekt.

Vill du returnera en vara och åberopa öppet köp rekommenderar vi dig att du kontaktar oss via mail : Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. så att du får ett returnummer för snabbare hantering. Återbetalning sker inom 10 arbetsdager efter det att vi godkänt återköpet, beloppet sätts in via vår bank till ditt bankkonto.

Varan skall förpackas väl, eventuella transportskador på grund av bristfälligt emballage debiteras dig som kund. Vi löser inte ut varor som skickas mot postförskott.

3. Leveranser & Leveranstid
Vi levererar normalt varor som finns i vårt lager samma dag om beställning görs före 13.00 och om du betalar med kreditkort, faktura eller mot postförskott. Väljer du förskottsbetalning skickar vi varan samma dag som vi erhåller pengarna, normalt tar det 1-3 dagar. Om leveranstiden avviker meddelar vi dig detta och du har givetvis rätt att andra eller annullera din order om så är fallet. 
Har du förskottsbetalat en order som blir försenad och vill annullera din order betalar vi tillbaka pengarna inom 10 arbetsdagar.

Vi använder både Posten och DHL för våra leveranser och om inget annat avtalas väljer vi vilken speditör som används.

Fraktkostnad
Fraktkostnaden framgår i varukorgen, den startar från 19 kr och är maximalt 99 kr.

Ej uthämtade paket
Om du har beställt produkter och ej hämtat ut paketet, förbehåller vi oss rätten att debitera fraktkostnader för både leverans och returporto med 350 kr genom faktura.

4. Reklamation
Skulle varan vara trasig alternativt felexpedierad när den anländer så åtar sig Batterkanalen givetvis att kostnadsfritt åtgärda felet. Det är dock viktigt att Du gör en korrekt anmälan. Enklast är det om du skickar ett mail till Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. Vi ser då till att du får ett returnummer för snabbare hantering, är det en giltlig reklamation står batterikanalen för frakten. Vi följer konsumentköplagen vid hantering av reklamationer.

Vid eventuell tvist följer vi ARN:s rekommendationer.

5. 
Garanti
Vi lämnar 1 års garanti på samtliga produkter från inköpsdagen med undantag från verktygsbatterier och gräsklipparbatterier som har 6 månaders garanti. Alla eventuella garantier gäller i Sverige. Merparten av våra produkter är förbrukningsvaror och garantin för dessa produkter gäller inte annat än tillverkningsfel, normalt slitage och kapacitetsminskning faller utanför garanti.

6. Manualer
Alla våra produkter vi säljer har en svensk manual i fysisk eller digital form när produkten så kräver det.

7. Köp och beställning
Vi bekräftar din order genom en orderbekräftelse som genereras automatiskt av vår webshop, denna bekräftelse skickas direkt till den e-post adress du angivit när du registrerade din order. Vi bekräftar senare manuellt via e-post leveranstiden för din order. För att handla hos oss måste du vara minst 18 år.

8. Personuppgifter
Batterikanalen lagrar de uppgifter du registrerar hos oss för att kunna fullfölja våra åtaganden till dig som kund. Vi kommer inte att lämna ut våra uppgifter till 3:e part. Vår site använder sig av cookies för att kunna hantera din order, accepterar du inte cookies kan du inte handla i webshoppen.

Du kan när som helst få tillgång till den information som vi har lagrat om dig och om den är felaktigt kan du begära att den rättas eller tas bort. Kontakta oss på Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. om vill ha mer information.

9. Dataskyddspolicy / integritetspolicy / GDPR
Vill du läsa om detta finns det under rubriken Dataskyddspolicy, alternativt klicka på denna länken